Un Consiliu Local din democraţia românească funcţionează pe baza unui Regulament de Organizare şi Funcţionare adoptat în condiţiile legilor ce reglementează activitatea administraţiei publice locale. Consiliul Local al Municipiului Târgu Mureş are un astfel de regulament care, fără urmă de îndoială, nu contravine actelor normative superioare. Cu toate acestea nu mai este o noutate, cel puţin pentru reprezentanţii presei care participă la şedinţele de consiliu, că acest Regulament poate fi „pliat” în funcţiile de nevoile curente ale legislativului local. Dar iată ce spune Regulamentul. “Art 35 alin 3 Convocarea consiliului local se face prin cel puţin două ziare locale, respectând diversitatea lingvistică prin grija secretarului municipiului, cu cel puţin 5 zile înainte şedinţelor ordinare sau cu cel puţin 3 zile înainte de şedinţele extraordinare. Odată cu publicarea convocatorului, sunt puse la dispoziţia consilierilor locali materialele şi în format electronic. În calculul termenelor de mai sus se are în vedere ziua publicării în presă a dispoziţiei de convocare şi data şedinţei.
Alin. 7 Ordinea de zi a şedinţei consiliului local constând din informări şi proiecte de hotărâri se aduce la cunoştinţă locuitorilor municipiului prin mass-media prin publicarea dispoziţiei de convocare în ziare locale din care unul în limba maghiară.” Buuun. Ordinea de zi a şedinţei de joia trecută nu a fost publicată. Nici măcar pe pagina de internet. Dar multe lucruri nu apar pe internet. Printre acestea se numără şi Variantele proiectelor de hotărâre. În două cazuri joia trecută consilierii au aprobat Varianta III a proiectelor. Oare care o fi varianta 3? Cum se fac economii la mapele de presă şi pe net nu apar toate variantele este greu să-ţi dai seama de fapt ce se votează. Cum să informăm corect dacă nu avem acces la toate materialele de şedinţă? Am participat la mai multe consilii locale din judeţ. La acele şedinţe s-a citit expunerea de motive, s-a citit proiectul de hotărâre, la sfârşitul votului s-a specificat clar dacă proiectul a fost aprobat sau respins, în esenţă au fost respectate o serie de proceduri menite să asigure legalitatea actului de legiferare. În art. 44 al Regulamentului mai sus amintit se spune „preşedintele de şedinţă anunţă public rezultatul votului precum şi faptul dacă proiectul a fost adoptat, respins sau amânat după consultarea prealabilă a secretarului ori înlocuitorului acestuia( daca este necesar)”. Probabil că asta se întâmplă şi la şedinţele de la municipiul reşedinţă de judeţ doar că noi, presarii care stăm în spate nu putem auzi din motive tehnice. Staţia de sonorizare dată la minim ca să se înţeleagă cât mai puţin ce se întâmplă în faţă. Consecinţa directă a acestor lucruri, care nu constituie o excepţie ci o regulă la CL, este aceea că reporterul pleacă parcă prin ceaţă de la şedinţă iar populaţia nu poate fi informată corect şi la timp cu privire la hotărârile adoptate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu