Am înţeles că viaţa de funcţionar la ghişeul unei instituţii publice este dificilă şi stresantă. Oameni mulţi, marea majoritate nemulţumiţi, salariile tăiate, condiţii de muncă de multe ori improprii şi lista ar putea continua. Cu toate acestea, nu mi se pare normal, firesc, uman, cum doriţi, ca un funcţionar să-ţi vorbească urât, să te trateze ca pe o cârpă, iar atunci când îi ceri numele pentru a te putea adresa conducătorului ierarhic superior „să-ţi trântească uşa-n nas”, cum spune vorba din popor
Problema nu era una gravă şi nici una nerezolvabilă. Cu toate acestea, funcţionarul în cauză a considerat că este oportun să vorbească urât şi să refuze să-şi spună numele atunci când a fost întrebat. Ciudat este că cetăţeanul cu pricina a fost anterior în redacţia Zi de Zi. Reporterii noştri au discutat neoficial cu cei de la AJOFM pentru a vedea dacă problema cetăţeanului este una autentică. Între răspunsurile primite de noi şi cele primite de cetăţean la ghişeu diferenţă ca de la cer la pământ. Pe lângă asta obrăznicia de rigoare. Din nefericire nu este un caz izolat. Asemenea atitudini şi comportamente se întâlnesc destul de des în societatea românească în general. Parcă nu mai ştie nimeni să vorbească frumos, să spună bună ziua, la revedere, o zi bună, mulţumesc, cu plăcere. Oare criza financiară a devenit şi o criză comportamentală? Oare nu mai ştie nimeni să zâmbească? Nu mai cunoaştem regulile bunelor maniere? Nu mai avem timp, nervi, răbdare, atenţie să fim politicoşi?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu