marți, 25 octombrie 2011

Doar o zi de marţi?

Nu am ascultat "live" discursul regelui pentru că număram puţinii spectatori neînregimentaţi de la depunerea de coroane din centru. Am citit, însă, discursul în jurul căruia au existat atâte discuţii. Traian Băsescu, cel care aşa cum am mai scris ocupă vremelnic un scaun prea mare pentru îngustimea sentimentelor sale a lipsit. Din punctul meu de vedere a făcut foarte bine. Zâmbetul său cvasi-tâmp şi chelia lucitoare ar fi distras cu siguranţă atenţia de la vorbele pe care le-a rostit Majestatea Sa. Nu sunt regalistă, nici nu-mi place să port patriotismul la rever ca pe o butonieră de faţadă. Ostaşii alianiaţi azi în centru au intonat imnul, integral şi corect. Politicienii se foiau, oamenii treceau aproape impasibili pe stradă. Azi e doar marţi, servici şi servicii, facturi restante, obligaţii de faţadă ale unora.

S-a ridicat părul pe mine ascultând imnul. Şi marţea, de obicei, nu se întâmplă nimic.

Am citit discursul Majestăţii Sale. Persoana Regelui mă lasă sincer rece. Discursul l-am citit ca pe o capodoperă a ceea ce ar trebui să însemne mesajul pe care un om de Stat are obligaţia de a-l transmite. "Lumea de mâine nu poate exista fără morală, fără credință și fără memorie. Cinismul, interesul îngust și lașitatea nu trebuie să ne ocupe viața. România a mers mai departe prin idealurile marilor oameni ai istoriei noastre, servite responsabil și generos."

Pe mine lectura m-a emoţionat. Şi marţea, de obicei, nu se întâmplă nimic.

La Tribunal am găsit copii de clasa a VI-a mai coerenţi în exprimare decât 80% din politicieni, dar şcoala românească este un dezastru ambulant. „Nu ştiu ce voi face peste câţiva ani însă nu ştiu dacă voi fi în măsură să decid dacă o persoană este vinovată sau dacă a greşit sau nu. Nu mă simt bine să acuz oamenii aş vrea să las această meserie de judecător în mâna altor oameni care au sânge rece. Nu mă văd în stare să decid soarta unui om”, mi-a spus o fetiţă.

Inocenţa şi coerenţa lor m-a impresionat. Şi marţea, de obicei, nu se întâmplă nimic.

Povestea unei emoţionante zile de marţi, mâine în Zi de Zi

2 comentarii:

  1. Regele inseamna toata maretia de care, in acest moment, este lipsita aceasta natiune. Inseamna identitate, traditie, si de ce nu, nationalismul care ne lipseste in acest moment tuturor romanilor.
    Este de admirat puterea, demnitatea si maretia cu care acest OM a asteptat sa poata sa-si puna sufletul de roman in palma noastra.

    RăspundețiȘtergere