luni, 28 mai 2012

„Să fim în rând cu lumea”

Distinse doamne şi domnişoare, distinşi domni, care mă cunoaşteţi, mă citiţi sau citiţi acest blog din pură întâmplare Doresc pe această cale să vă anunţ următoarele: Mi-e greaţă! Trăiesc într-o societate în care dacă ai 30 de ani şi nu ai un soţ, un copil sau cel puţin o relaţie stabilă eşti un looser, adică un ratat, un om care nu a realizat nimic. Ciudat, însă, pentru simplul fapt că nu am niciuna din „calităţile” enumerate mai sus eu nu mă simt un om ratat. Nu am criza de 30 de ani caracterizată prin dorinţa acută de a procrea sau de „a fi în rând cu lumea”. Consider că am ce să trec într-un CV în afară de starea civilă şi, după cum am mai spus, viaţa mea privată este PRIVATĂ. Punct şi atât. M-am săturat să dau explicaţii. Pe această cale vă anunţ că, din punctul meu de vedere, a te căsători şi a avea copii nu este o performanţă. Este un lucru natural şi firesc care se întâmplă sau nu. Dacă, la un moment dar, am să mă trezesc într-o dimineaţă şi am să consider că doresc să-mi trăiesc viaţa alături de omul lângă care m-am trezit, vă anunţ. Dacă nu, nu. E simplu. Dacă pot păstra un dram de naivitate în viaţa asta atunci acel dram vreau să-l păstrez pentru a continua să cred că o căsnicie se naşte din iubire, nu dintr-o necesitate socială. Un copil vreau să cred că se naşte la fel. O să vă supăraţi, o să-mi daţi în cap şi o să-mi spuneţi că sunt o nonconformistă. Asta e. Aveţi dreptul la opinia dumneavoastră. Lăsaţi-mi dreptul la opinia mea. Cu deosebit respect, Sanda Viţelar

2 comentarii:

  1. Draga si stimata Sanda :)
    Sunt in totalitate de acord cu cele spuse de tine, e adevarat ca societatea romana are tipare de gandire care nu se mai potrivesc actualei generatii. Si normal ca nu poate nimeni sa te considere un looser fara aceste "calitati", in schimb, din experienta mea personala de viata iti spun ca sunt intr=adevar niste calitati. Eu cred ca nu este greu sa te hotarasti sa iti doresti sa iti traiesti viata alaturi de omul langa care te-ai trezit. Este o calitate insa sa sti cum sa reusesti sa mentii acea iubire de care vorbesti tu. Cred ca dorinta de a procrea o avem in noi (cel putin femeile) in stare latenta de mici, nu doar la 30 de ani. Suntem cu totii diferiti si avem dreptul la opiniile noastre. Eu nu sunt foarte talentata in ale scrisului, insa am un sentiment ca opiniile tale privitoare la mariaj si maternitate se vor schimba odata ce ajungi sa le traiesti. Stima si respect. Te pup! Raluca Moldovan (Ilies)

    RăspundețiȘtergere
  2. Dragă Raluca, ai perfectă dreptate şi sunt în totalitate de acord că există posibilitatea ca peste o săptămână, o lună, un an sau 10 ani, opiniile mele legate de acest subiect se pot schimba. Tocmai de asta îmi place viaţa, nu şti niciodată cânt ţi se întâmplă ceva care te face să-ţi schimbi felul de a o privi. Până atunci, însă, vreau să fiu lăsată să trăiesc aşa cum simt. Nu am nimic împotriva căsătoriei sau a procreării. Însă, m-am săturat de comentariile legate de subiectul Ăsta. mă bucur pentru fiecare om care reuşeşte să construiască o familie. Şi pentru fiecare om care este fericit în familia sa. Ai dreptate, este o performanţă să menţi o relaţie. Te pup.

    RăspundețiȘtergere