joi, 6 septembrie 2012

"Prieteni" şi prieteni

În ultima vreme mi se întâmplă o serie de lucruri să le spunem bizare. Aflu că foarte multe persoane din jurul meu mă consideră o prietenă apropiată. Vorbesc prin târg despre cât de bine mă cunosc şi cât de bune prietene sau buni prieteni suntem. Culmea, cu persoanele respective m-am întâlnit de câteva ori în viaţă şi am avut doar conversaţii de salon. Mai este şi categoria persoanelor care cred că, pentru simplu fapt că ne cunoaştem de ceva ani, suntem şi în relaţii foarte apropiate. Având aceste incidente în gând atunci când mi-a trimis Carla textul de mai jos mi s-a părut foarte potrivit. Nu ştiu cum definesc alţii prietenia şi nici ce categorii de prieteni au. Eu am ceva mai multe decât Carla şi am scris în trecut despre asta. Apropo, că toţi sunt mulţi cârcotaşi, vă anunţ că de-acum comentariile au nevoie de aprobare. Promit că am să le public pe toate, cu două condiţii:
1. limbajul folosit să fie decent.
2. să fie semnate şi prin urmare asumate cu un nume sau pseudonim. Dacă lăsaţi "anonim" la casăuţa pentru nume nu o să vă vedeţi comentariul.





“At least I've got my…FRIENDS?

„Dacă toţi oamenii ar şti ce spun ceilalţi despre ei, n-ar mai exista în lume nici măcar patru prieteni” - Blaise Pascal



Cine sunt de fapt prietenii noştri? Să fie oare cei cu care ieşim la cafea? Să fie cei cu care mergem la ştrand sau la film? Să fie cei cu care ieşim când ne plictisim…?
Dacă ar fi să împart pe categorii oamenii din viaţa mea ar fi ceva de genul: cunoştinte, amici şi prieteni. 3 categorii care fără să vreau le-am creat şi fără să vreau mă ţin de ele.
Categoria nr 1 este cea mai numeroasă. Am înţeles în timp, că majoritatea oamenilor din viaţa mea ar trebui să rămână în categoria cunoştinţe. Cu o cunoştinţă te poţi întâlni pe stradă poţi avea o conversaţie amabilă fără să încerce să scoată din tine cu cleştele nişte informaţii pe care apoi să le discute la o bere, suc etc cu alte cunoştiinţe de-ale lui / ei, doar ca să se pună într-o lumină bună. Nu de alta dar nu au timp să facă asta, pentru că se păstrează acea distanţă, pătrăţelul imaginar sau de bun simţ.
Categoria nr 2 este uşor mai săracă faţă de prima pentru că, nu-i aşa, cu un amic mai ieşi la un suc, mai mergi la un film sau ieşi în oraş. Un amic este o persoană mai apropiată ţie decât cei din categoria 1. Un amic ştie când e ziua ta, ştie dacă ai sau nu o relaţie, ştie în ce zonă a oraşului locuieşti şi ştie dacă mănânci sau nu la fast food.
Categoria nr 3 este cea mai săracă. Şi cred ca aşa ar trebui să şi rămână. Nu ar trebui să ne încânte că avem mulţi prieteni ci genul de prieteni pe care îi avem. Consider că prin faptul că ai prieteni/prietene te apreciezi pe tine. Te împrieteneşti cu oamenii care sunt la fel ca tine. Apreciază faptul că le eşti prieten şi te respectă pentru asta. Prietenii ascultă ce ai de spus, încearcă să te ajute dacă e cazul şi nu se plictisesc niciodată în preajma ta. Un prieten este acea persoană care nu se supără că nu ai sunat de 3 zile pentru că ştie că poate suna el oricând. Un prieten nu aşteaptă niciodată să îl inviţi la tine acasă pentru că ştie că uşa e mereu deschisă.


“Un prieten este cineva care vine când toată lumea a plecat.” Grace Pulpit.

Asta înseamnă prietenie. Atunci când lumea ţi se năruie şi nu vezi decât în tonuri de gri viaţa pe care o trăieţti, vine prietenul adevărat şi îţi arată acea mică pată roz şi te ridică.
Un prieten nu te critică decât constructiv, nu îţi laudă nebuniile şi nu se distrează pe seama prostiilor pe care le faci. Un prieten nu pleacă atunci când ai nevioe de cineva chiar dacă nu o spui şi nu te lasă să suferi ca un câine doar pentru că a obosit şi e mult prea egoist să îi pese de altcineva.

“Un prieten este cineva care te cunoaşte aşa cum eşti, înţelege ce ai fost,
acceptă ce ai devenit şi, cu blândeţe, te lasă să creşti în continuare.”
William Shakespeare

Concluzia o trage fiecare după cum crede, dar din păcate trăim într-o lume rea şi nu toată lumea îţi poate fi prieten. Te poţi trezi foarte uşor într-o zi că eşti “ singur pe lume”. Dar nu…să nu fi ! uită-te bine în jur şi fă-ţi prieteni, ei îţi pot uşura şi încânta zilele.


Carla “




18 comentarii:

  1. Vă bateţi amândouă capul cu nimicuri cotidiene. Vă cheltuiţi timpul cu supărări mărunte. Prieten este cineva doar în anumite circumstanţe. Acelaşi cineva te face KO în alta. Ăla de care spuneţi voi că vine când ăilalţi pleacă grohăind cu indiferenţă faţă de problemele tale, vine doar pentru că a fost refuzat de ăia care au plecat sau este hidos sau este sărac sau are te miri ce handicap. Aşa că dacă există cineva în care te poţi încrede (maxim 1%, mai mult de atât este imprudenţă), ăla să fie mama sau tata şi câteodată fratele sau sora. Dacă cumva ţi-ai extins cercul de încredere şi asupra altora, adica ai prieteni/e, asta-i numai pentru că încă nu l-a ademenit soarta cu ceva împotriva ta. Nimeni nu-i perfect şi de aici derivă totul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Carla, asa cum ti-am recomandat si anterior, si n-am facut-o doar eu, ar trebui sa iti faci timp sau chef, asta tu hotarasti, pentru cursuri de ortografie a limbii romane. CUNOSTIINTA ???? Cu 2 "i" ???? Strigator la cer, si nu e o greseala de redactare care ti-a scapat pur si simplu, pentru ca de fiecare data ai scris gresit . Revoltator avand in vedere preocuparile tale intr-ale scrisului !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mda, asa este. Cori,cand ai timp sterge cate un 'I" de la respectivul cuvant ca e de-a dreptul strigator la cer. ca sa vezi ...

      Ștergere
  3. Român tupeist şi fără maniere11 septembrie 2012 la 12:41

    V-aţi împrumutat una alteia ceva, cândva şi aţi uitat să-l returnaţi sau pur şi simplu exista o incompatibilitate între voi două?
    Mă refer la Carla şi Alexandra. Respondentă poate fi oricare dintre voi două. Răspunsul trebuie să difere de "nu-i treba ta." (sau alternative) şi trebuie să conţină o explicaţie clară care să lămurească contextul acesta tensionat dintre voi.
    Peace.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. o las pe d-soara sau doamna( desi nu mi se pare ca ar avea o atitudine de doamna mai degraba de una cu cosuri pe fata daca intelegi ce vreau sa spun) sa iti raspunda. Avand in vedere gradul ei de cultura poate iti da un raspuns elevat.

      Ștergere
    2. Insinuezi ca este ne...? :O

      Ștergere
    3. Insinuarile Carlei, existenta sau inexistenta cosurilor pe fata mea, sunt o dovada a inteligentei ei si a modului in care accepta sau nu criticile.si ca sa am o problema cu ea, ar trebui sa o cunosc. Si nu o cunosc. O "cunosc" prin prisma lucrurilor pe care le scrie. N-am comentat continutul articolului pentru ca nu aveam ce sa comentez, insa mi s-a parut si mi se pare revoltator, asa cum am mai spus deja, faptul ca ii lipsesc niste cunostinte elementare de gramatica. Atat.

      Ștergere
    4. iubita... nu vrei sa imi predai tu niste lectii ca vad ca tu le ai bine cu gramatica!? cat ceri pe ora? hai ca am niste banuti la ciorap,sunt pregatita sa facem multe ore. Poate asa o sa ne si cunoastem

      Ștergere
    5. hai ca deja m-am saturat de tine si nu m-ai prins intr-o zi buna. Ia incearca sa fi tu mai inteligenta decat mine si sa fuck off. hm? ce zici?

      Ștergere
    6. " Iubita" nu-mi doresc sa te cunosc! Sa fii tu mai inteligenta ! Cu doi "i", asta e varianta corecta, nu cu unul cum ai scris tu.Hahahahaha ! :))))) Deci clar mi-as pierde vremea daca ar trebui sa te invat gramatica. N-ai nici o sansa. Inteligenta nu se cumpara cu bani, deci banii de la ciorap poti sa ii folosesti pentru altceva.

      Ștergere
  4. E si mai trist ca nu ti se pare ca ai o problema, cu atat mai mult cu cat o asemenea greseala de ortografie cu siguranta nu ar face-o nici macar un elev din ciclul primar! Editia din 2010 a D.O.O.M editura Univers Enciclopedic ti-ar folosi ! Sau poate ca nu, avand in vedere preocuparile tale pentru pantofi, facebook si ce mai faci tu. Ca sa cumperi o pereche de pantofi cu siguranta n-ai nevoie de CUNOSTINTE aprofundate intr-ale limbii romane .

    RăspundețiȘtergere
  5. Gata Alexandra, am corectat şi a fost şi scăparea mea. trebuia să corectez mai atent. cred că te cam ambalezi degeaba. am apreciat că ai atras atenţia asupra greşelii, dar exagerezi deja.

    RăspundețiȘtergere
  6. Trist este de fapt faptul ca tu efectiv cauti buba si mi se pare ca deja e o problema personala din partea ta. Ti-am mai spus daca vezi o greseala apreciez ca mi-ai citit textul,ai observat-o si mi-ai comunicat-o. Dar ceea ce faci tu deja mi se pare ca este exagerat.Ai o problema cu mine,spune asa. Nu iti place ce si cum scriu,ma repet, dar nu citi. move on. a fost greseala mea ca am scris acel cuvant gresit,ok,recunosc ca nu am citit sute de carti la viata mea, am citit poate 2 poate 10,dar cine esti tu sa ma faci inculta??? Daca tu vrei sa citesti despre politica si economie sau whatever nu o sa citesti in textele mele,in cele ale Sandei da,eu prefer sa scriu despre pantofi,facebook si toate rahaturile care pe tine te enerveaza. Nu te opri la textul meu. E simplu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Român tupeist şi fără maniere13 septembrie 2012 la 09:59

      Da, aici sunt total de acord cu tine. Nu iti place, schimba canalul.
      Si daca tot sunt pe aici as vrea sa ma lamuresc in chestiunea "anonimatului". Voi considerati ca sunt lasi aceia care posteaza comentarii sau raspunsuri pentru ca nu-si scriu numele acolo? Daca este adevarat, nu inteleg cu ce va incalzeste un nume. Nu cumva sunt anonim si daca deasupra comentariului meu apare Claudiu sau Prigoana sau Manuela sau AdiDeLaValcea sau Marius sau Zeus(asta-i fain)?

      Ștergere
    2. rămâi anonim, ai dreptate, dar măcar apreciez că te-ai obosit să completezi căsuţa. :) vezi că ăsta cu Zeus e luat.

      Ștergere
    3. Român tupeist şi fără maniere13 septembrie 2012 la 11:14

      Si Zeus69XXX ? :)

      Ștergere
  7. Legat de alegerea unui nickname, va dau un link care sa va ajute sa va pregatiti starea de weekend. http://www.youtube.com/watch?v=SWE1vXQEBvQ

    RăspundețiȘtergere