miercuri, 13 iulie 2011

Critică...sau nu?

Mi-am propus, după o serie de depresii şi căderi nervoase, să nu mă mai enervez pentru că oamenii sunt cretini. Nu ai cum schimba asta, din nefericire. Din dorinţa de a nu mai acorda atenţie acestor fiinţe care ţin neapărat să ne spună cam tot ce le trece prin cap, am încercat să scriu despre fashion şi alte minunăţii. Nu prea a funcţionat. În primul rând pentru că nu mă pasionează foarte tare să scriu despre cât de prost se îmbracă unii sau despre lipsa de gusturi a altora. Fiecare cu plăcerile lui, nu poţi să te bagi în gustul omului. Dacă unuia îi plac şosetele albe cu firma la vedere asortate la pantofi negri de lac asta e. Nu îl poţi convinge că e de prost gust şi acum, pe bune, nu stau să fac educaţie nimăui. Oricum o dăm tot la educaţie ajungem şi, implicit, la subiectul care mă irită cel mai tare în ultima vreme. După "dezastrul" de la BAC s-a trezit populaţia să critice. Vrei să te dai deştept, critici sistemul de învăţământ. Că elevii nu ştiu cum sunt, că profesorii aşa şi pe dicolo, că administratorii nu mai ştiu ce fac, că univeristăţile sunt o afacere. Lista de critici este lungă şi, recunosc, unii au motive întemeiate. Eu nu înţeleg ceva. 99,9% dintre noi ne-am format în acest sistem de învăţământ. Indiferent de perioada în care ne-am efectuat studiile, probleme în sistem au existat mereu. Pe de altă parte eu nu am auzit vreun român să nu spună că "noi suntem cei mai deştepţi. Ăia din alte state nici nu ştiu unde e România pe hartă. luăm pe oricine ca nivel de intelect" şi alte asemenea afirmaţii. Acum se pare că sistemul scoate numai tâmpiţi. Nu mai pricep nimic. Pe FB cineva comenta despre locurile cu taxă la univeristăţile de stat. Aşa şi? Da sistemul universitar începe să semene cu o afacere, dar asta nu înseamnă că toţi absolvenţii de studii superioare sunt tâmpiţi sau şi-au cumpărat diploma. Da, există elevi analfabeţi care nu au ce căuta în băncile şcolilor, dar nu sunt toţi aşa. În loc să vorbim de vârfuri şi să facem tot ce putem pentru a remedia neajunsurile noi dăm cu piatra. Halal!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu