vineri, 5 noiembrie 2010

Ai profil pe Facebook?

Editorial publicat în Cotidianul Zi de Zi, vineri, 5 noiembrie
Da am. M-a prins „microbul” de câteva luni şi într-o oarecare măsură am devenit dependentă. Site-urile de socializare au devenit în ultimii ani din ce în ce mai solicitate. Milioane de oameni pun poze, te invită la evenimente, îşi împărtăşesc gândurile în spaţiul virtual. Aproape inevitabil mi-am pus întrebarea de ce? De ce simt nevoia oamenii să-şi împărtăşească viaţa pe o platformă on-line accesibilă publicului larg. Eu mi-am regăsit mulţi prieteni şi cunoscuţi pe Facebook cu care am pirdut legătura de mulţi ani. Acum sunt oameni de carieră, realizaţi, mulţi dintre ei plecaţi în diverse colţuri ale lumii. Şefilor nu le place că angajaţii stau pe Facebook. De ce este site-ul deschis pe marea majoritate a monitoarelor într-un birou? Cred că e destul de simplu. Trăim o viaţă intensă, chiar prea intensă uneori. Cantitatea de evenimente şi informaţii pe care trebuie să o absorbim zilnic este imensă. Mâncăm pe apucate şi muncim 10-12 ore pe zi. Suntem prea ocupaţi, stresaţi şi săraci să ne mai facem vizite, să stăm la cafele cu prietenii şi sunt mulţi cei care îşi văd familia o dată la câteva săptămâni. Aşa că ne vedem pe Facebook. Nu costă nimic şi putem, între două probleme de serviciu, să aflăm dacă a născut verişoara Maria sau dacă amicul Vasile şi-a găsit loc de muncă. Stăm cu ochii în monitoare pentru că bani şi timp pentru alt gen de socializare avem din ce în ce mai puţin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu