duminică, 28 noiembrie 2010

O autobiografie-Agatha Christie

Cărţile mele preferate au fost, şi vor rămâne mult timp de acum înainte, romanele poliţiste. Poate să zică oricine ce vrea pentru mine cea mai bună relaxare şi detaşare de problemele cotidianului o reprezintă o carte de Agatha Christie sau Rodica Ojoc Braşoveanu. Le-am citit cam pe toate şi le recitesc de câte ori mă apucă depresiile. În toaman aceasta am descoperi autobiografia lui Agatha Christie şi am mâncat-o la propriu în două zile. Iată câteva citate din această carte care m-a făcut să descopăr şi o altă latură a celebrei scriitoare.

"Pentru mine viaţa e alcătuită din trei părţi: prezentul absorbant şi de obicei agreabil, care aleargă mai departe, clipă de clipă, cu o viteză fatală, viitorul înceţoşat şi nesigur pentru care cineva poate face un număr indefinit de planuri interesante, care cu cât sunt mai nerezonabile şi mai improbabile cu atât mai bine, căci deoarece nimic nu va fi cum vrei tu să fie, poţi cel puţin să-ţi oferi plăcerea de a făuri planuri, şi în al treilea rând trecutul, amintirile şi realităţile, care constituie temelia solidă a vieţii prezente readuse în faţa ochilor pe neaşteptate de un miros, de forma unui deal, de un vechi cântec, cine ştie de ce fleac de mică importanţă, făcându-te brusc să spui: "Îmi amintesc..." cu o plăcere deosebită şi cu totul neexplicabilă."

"Omul întreg nu-l ştim niciodată, deşi uneori, în scăpărări rapide, cunoaştem omul adevărat. eu cred că amintirile reprezintă acele momente care, oricât de nesemnificative ar fi ele, consituie totuşi eul nostru interior, însăşi persoana noastră, cea mai adevărată."

Un comentariu:

  1. perfecta dreptate ai si tu in primul paragraf,iar acest citat m-a facut sa ma duc sa-mi iau cartea acum!Multumesc

    RăspundețiȘtergere