miercuri, 16 martie 2011

De ce ma irita incidentul de la Miercurea Ciuc

11. 13. 16. 19. Nu sunt numerele de la LOTO. Sunt patru ore diferite. Sunt orele la care, marţi 15 martie, etnicii maghiari din Târgu Mureş au organizat diverse manifestări pentru a celebra Ziua Maghiarilor de Pretutindeni, Ziua Internaţională a Maghiarilor, aniversarea Revoluţiei de la 1848 sau cum vor să o mai numească. Nu am nimic împotrivă. Nu mă deranjează cu nimic. Ce dacă oraşul a fost împânzit de steaguri, torţe, lumânări şi făclii. Trăim într-un stat în care fiecare este liber să-şi manifeste individualitatea etnică şi culturală aşa cum doreşte, atât timp cât obţine autorizaţiile necesare de la organele abilitate ale statului. Nici incidentul de la Miercurea Ciuc unde, „un ţicnit a spânzurat o păpuşă”, ca să citez postarea colegului Hegheş de Facebook nu mă irită, nici nu mă jigneşte. Respectivul „ţicnit”, angajat al statului român, beneficiar al statutului de funcţionar public, avea toate autorizaţiile necesare pentru organizarea „manifestării” cu pricina. Asta mă jigneşte şi mă irită. Să o luăm aşa: mă duc la Primărie, Poliţie etc. şi spun că vreau să organizez un eveniment în Piaţa Trandafirilor. Practic vreau să dau foc unui manechin reprezentându-l pe Bolyai Farkas, marele matematician maghiar, pentru că mie matematica mi-a terorizat viaţa. Autorităţile cu pricina nici nu clipesc şi primesc autorizaţia? Îmi şi imaginez cam cu ce şuturi în deriere. Husarilor care au participat la marşul de marţi de la prânz în centrul oraşului nu au putut veni călări. Nu au primit autorizaţie pentru cai, ca nu cumva să se murdărească oraşul. Noroc că spânzurarea unui manechin nu face multă mizerie. Oare a curăţat locul? Mă irită lipsa de reacţie a autorităţilor statului român faţă de declaraţiile de sâmbătă ale lui Laszlo Kover, preşedintele Parlamentului Ungar, al doilea om în stat. Acesta a promis toată susţinerea autorităţilor ungare pentru obţinerea autonomiei Ţinutului Secuiesc. Mă irită că România nu mai are politică externă. Discuţiile despre „reconcilierea româno-maghiară” mă irită pentru că eu ştiu că există un tratat bilateral în vigoare între aceste două state, dar nu ştiu să ne fi certat cu vecinii unguri. Dacă prin acţiunile OFICIALE ale liderilor maghiari se încalcă acest tratat, mă irită că avem un Ministru de Externe care nu a apucat, probabil, să-şi citească fişa postului.

3 comentarii:

  1. rezonez in totalitate, dar pe mine ma irita si ceea ce nu te irita pe tine din cele mentionate.

    RăspundețiȘtergere
  2. respectivul n-a cerut autorizație pentru a spânzura o păpușă, ci pentru a celebra ziua maghiarilor de pretutindeni. așadar n-a fost de vină autoritatea pentru emiterea autorizației, ci individul pentru că a încălcat condițiile în care autorizația a fost emisă. și autoritățile care trebuiau să vegheze ca autorizația să fie respectată: jandarmerie, poliție sau, de ce nu, chiar SRI.

    RăspundețiȘtergere
  3. Tipul are antecedente de actiuni de genul asta. Eu nu i-as fi dat autorizatie nici sa stea pe banca :)) In legatura cu autoritatile care trebuiau sa vegheze iti dau perfecta dreptate

    RăspundețiȘtergere