marți, 22 martie 2011

Roaba, carnea şi cablul, meniul „de criză” al hoţilor din Mureş

Primim zilnic la redacţie buletinul de presă de la Inspectoratul judeţean de Poliţie Mureş. Majoritatea incidentelor raportate privesc furturi, din maşini, din locuinţe, din curţi, de pe unde apucă infractorul să se strecoare. Ceea ce mă surprinde, însă, este lista bunurilor pe care „hoţii” le sustrag. De exemplu, ieri, am avut aşa: 9,5 kg de carne, tichete de masă şi mult, mult cablu de telefon. De altfel, cablul de telefon este la mare căutare. Săptămâna trecută am avut şi un cazan şi o roabă sau chiar vin. Orice. Tot ce poate fi valorificat în vreun fel, fie prin vânzare, fie prin consumare, intră în atenţia infractorilor. Marea lor majoritate au vârste cuprinse între 20 şi 35 de ani. Fură de nevoie. Nu cred că cineva ar fura carne sau cazane şi roabe pentru a-şi testa calităţile de spărgător sau pentru a intra în vreun top macabru al infractorilor de elită. Suntem în Târgu Mureş nu în Oceans Eleven. Oamenii fură pentru că nu au ce mânca sau ce da de mâncare copiilor lor. Important este că am ieşit din criză, conform guvernanţilor. 0,1% creştere pe nu ştiu ce trimestru şi la nu ştiu ce indicatori. La Mureş aşteptăm un mini boom economic. Mă bucur, numai de s-ar simţi asta şi la nivelul categoriilor sociale care îşi întregesc veniturile cu carnea sau cu tichetele de masă furate. În rest, vorba unui distins politician: „Să trăiţi bine!”
Editorial publicat in Cotidianul Zi de Zi, marti, 22 martie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu